Jukka Peltola in memoriam 2.7.1947-11.7.2020

Mankkaa-seura ry:n erittäin pidetty ja arvostettu puheenjohtaja menehtyi uusiutuneen, vakavan sairauden uuvuttamana Jorvin sairaalassa lauantai-iltana 11. päivänä heinäkuuta 2020.

Jukka syntyi ja vietti lapsuutensa Askolassa Uudellamaalla ja opiskeli Helsingin yliopistossa valtioteteen maisteriksi. Espooseen Jukka muutti perheineen 1970-luvun alussa ensin Kivenlahteen ja sen jälkeen Tapiolan kautta edelleen Mankkaalle, mihin hän vuonna 1984 rakennutti itselleen ja perheelleen talon. Myöhemmin jo eläkeellä ollessaan vuonna 2013 hän muutti vaimonsa kanssa Vanhan-Mankkaankujalle rivitaloon, missä he elivät elämänsä loppuun asti. Askolan kotitilaoli hänen ja  hänen ja laajentuneen perheen rakas vapaa-ajan viettopaikka, jossa Jukka sai harrastaa hänelle mieluisaa puutarhan hoitoa.

Työuransa Jukka teki rahoitusalalla, ensin Kansallis-Osake-Pankissa, sittemmen Pohjola konsernissa ja Pohjola-vuosien välissä myös Sato yhtiöissäja eteni jo varsin nuorena johtotehtäviin. Luonteeltaan rauhallisena tunnettu Jukka  oli tarkka ja jämäkkä johtaja, jonka apuun saattoi aina luottaa.

Musiikki oli tärkeä osa Jukan elämää ja hän oli lahjakas pianon ja harmonikan soittaja, joka kulki jo nuorena esiintymässä eri tilaisuuksissa ja kävi säännöllisesti mm. Helsingin kaupunginorkesterin konserteissa. Myös Mankkaa-seuran tilaisuuksiin Jukka ideoi musiikkiesityksiä.

Huolimatta vakavan sairauden heikennyttämästä terveydestään, Jukka oli henkisesti vahva ihminen. Hän pyrki elämään aktiivista ja hyvää elämää huumorintajunsa ja elämänhalunsa säilyttäenloppuun asti.

Jäämme kaipaamaan Jukan persoonaa ja pyrimme jatkamaan hänen viitoittamallaan tiellä mankkaalaisten etua ajaen.

Riitta Santasalo, varapuheenjohtaja

Markku Melkko, johtokunnan jäsen